Grâce à sa conception, qui rend toute maintenance inutile du fait de l’absence de roulements, le couplemètre plat TF de Magtrol propose une solution compacte offrant de nombreux avantages. Sa grande rigidité en torsion permet de le monter directement sur l’axe de la machine ou sur la bride, évitant ainsi l’utilisation d’un accouplement sur un côté. Ceci permet une intégration aisée dans toute installation de mesure, tout en réduisant la taille et le coût.
Le couplemètre plat TF fait appel à un système de télémétrie pour transmettre avec grande précision les signaux provenant d’un pont de mesure à jauges de contrainte. Un amplificateur de signal embarqué conditionne le signal avant de le moduler à haute fréquence et de le transmettre par induction au conditionneur, via le transmetteur HF. Au niveau du conditionneur, ce signal numérique est transformé en une sortie analogique ±5VDC.... plus d'info www.magtrol.com
Transmission sans contact du signal par télémétrie: (couple plus élevé sur demande)
Couple:20 N·m ... 150 kN·m (couple plus élevé sur demande)
Précision:0.1% ... 0.2% (0.05% option) (limite d’adhérence)
Surcharge admissible:jusqu’à 200%
Plage de mesure:200%
Surcharge de rupture:400%
Classe de protection:IP42 (IP54 option)
Capteur de vitesse (option):mesure de la vitesse de rotation
Utilisation à haute température:jusqu’à 125°C (option)
Ideale automatiseringsoplossingen voor het in- en uitladen van onderdelen bij productie machines, persen, meetstations, enz. Eenvoudig, nauwkeurig, herhaalbaar en betrouwbaar.
De CLA-robotcel bestaat uit de volgende componenten:
Een gewrichtsrobot of Scara met specifieke grijpers
Een camera-installatie voor de detectie van onderdelen
Een in- en uitlaadsysteem voor onderdelen
Veiligheidsvoorzieningen (cabines, aardingmatten, detectiesystemen, enz.)
Automatische kalibratie van de camera
Reinigingsinstallatie
Elke toepassing is bestudeerd en gesimuleerd om de ideale oplossing te bepalen
Mikrotiterplaat.
CLA is een kenniscentrum voor de Mitsubishi-robots.
De MSD Mega Speed Dynamometer is de nieuwste innovatie van Magtrol op het gebied van motor- en systeemtests op zeer hoge snelheid. Uitgedaagd door zijn vele klanten in de tandheelkundige en chirurgische sector, duwt Magtrol de grenzen naar een ongekend niveau.
Het remeffect is gebaseerd op de inductieve wervelstromen op een aluminium schijf die direct op de as van het DUT (Device Under Test) is gemonteerd. Het koppel wordt zonder wrijving gemeten door een reactiekoppel sensor van 20 mN·m met een resolutie van 0.01 mN·m. Vanwege het thermische effect op de schijf is de Mega Speed Dynamometer niet geschikt voor uithoudingstests, maar kan deze worden gebruikt om een snelle curve te genereren of punt-voor-punt tests uit te voeren. Een infraroodsensor bewaakt de temperatuur van de schijf en stopt de test in geval van oververhitting... meer info: www.magtrol.com
Snelheid: ≥ 400000 min-1
Remvermogen: 20W (5min) / 40W (15s)
Nominaal koppel: 20 mN·m
Nauwkeurigheid: ±0.2%
Zeer lage inertie: ~8x10-9 kg·m2
Norm: Mondzorg - Test van handstukken en motoren volgens ISO 14457:2017
Optie: Bevestiging voor motoren of instrumenten
Standaard shuttles 80x80mm
- RFID-technologie
- Traceerbaarheid gegarandeerd door de OMS-routeringssoftware
- Hoofdzakelijk gebruikt in de horloge- en microtechniek
De MSD Mega Speed Dynamometer is de nieuwste innovatie van Magtrol op het gebied van zeer hoge snelheid motor- en systeemtesten. Uitgedaagd door zijn talrijke klanten in de tandheelkundige en chirurgische sector, duwt Magtrol de grenzen naar een niveau dat nog nooit eerder is bereikt.
Het remeffect is gebaseerd op Eddy-Current die wordt geïnduceerd op een aluminium schijf die direct op de as van het DUT (Device Under Test) is gemonteerd. Koppel wordt wrijvingsloos gemeten door een 20 mN·m Reactiekoppel Sensor met een resolutie van 0,01 mN·m. Vanwege het thermische effect op de schijf is de Mega Speed Dynamometer niet geschikt voor uithoudingstests, maar kan deze worden gebruikt om een snelle curve te genereren of punt-tot-punt testen uit te voeren. Een infraroodsensor bewaakt de temperatuur van de schijf en stopt de test in geval van oververhitting. De schijf kan worden ontworpen en geconfigureerd op basis van de motorparameters. Het systeem is contactloos, waardoor uitlijning niet kritisch is en de traagheid zeer laag is (geen wrijving, geen residueel of sleepkoppel).... meer info: www.magtrol.com
Snelheid: ≥ 400000 min-1
Remvermogen: 20W (5 min) / 40W (15 s)
Nominaal: 20 mN·m
Nauwkeurigheid: ±0,2%
Zeer Lage Traagheid: ~8x10-9 kg·m2
Standaard: Tandheelkunde - Handstuk en Motor Testen volgens ISO 14457:2017
Optioneel: Motor of Handstuk Bevestiging
4-vinger elektrische grijper
- Controle van kracht en snelheid
- Compact
- Nauwkeurig
- Stil
- De PE410A grijper is gecontroleerd. Het is dus ook mogelijk om de
openingspositie van de grijper te regelen.
Om te voldoen aan de groeiende en steeds complexere vraag naar beeldverwerkingssysteem heeft CLA de CLAsight®-oplossing ontwikkeld. Dit is een pakket dat bestaat uit hardware (frame, camera, optiek, verlichting en industriële computer) en een veelzijdige vision-softwaretoepassing voor positionering, esthetische of dimensionale inspectie, tijdmeting door direct aflezen van wijzers, wijzerplaat en datum, evenals optische tekenherkenning (OCR). Aangepast aan uw behoeften zal het het oog van uw robot of de bewaker van uw onderdelen zijn.
Toepassingsvoorbeelden:
- OCR Vision-systeem
- Aflezen van de wijzers van een uurwerk of klok
- Esthetische inspectie
- Positionering van microtechnische onderdelen
Magtrol biedt drie soorten koppeltransducers voor dynamische koppel- en snelheidsmeting. Alle drie de transducermodellen maken gebruik van onze unieke contactloze differentieeltransformator koppelmeettechnologie. Deze meettechnologie biedt vele voordelen, met name dat er tijdens de werking geen elektronische componenten draaien. Elk model heeft een geïntegreerde conditioneringselectronica-module die een 0 tot ±10 VDC koppeluitgang en een open collector snelheidsuitgang biedt. Magtrol's Koppeltransducers zijn zeer betrouwbaar, bieden hoge overbelastingsbescherming, uitstekende stabiliteit op lange termijn en hoge ruisimmuniteit.
Koppelbereik: 0.1N·m ... 10kN·m (0.07lb·ft ... 7375lb·ft)
Nauwkeurigheid: <0.1%
Overbelastingscapaciteit: 200%
Breeklimiet: >400%
Hoge snelheidstoepassingen: tot 50000rpm
Enkele DC-voeding: 20VDC ... 32VDC
Instelbare koppel signaal frequentie doorlaatband: tot 5kHz
Automatische station voor de controle van de gang van uurwerken of horlogekoppen.
- Meting bij 0 en 24 uur
- Geïntegreerde 24-uurs opslag
- Mogelijkheid om meetinstrumenten toe te voegen
- Controle van de gangreserve, bijvoorbeeld na 72 uur
- Gebruik van een robot
- Multi-meetinstrumenten
Productbeschrijving
De Magtrol SK 01 Krachttransducer, gebaseerd op strain gauge-technologie, is ideaal voor de controle van touwen, remklemmen en vergelijkbare apparaten. Het meet de klemkracht, onafhankelijk van de klem, op de longitudinale as van de transducer.
Toepassingen
De SK 01 is beschikbaar in twee verschillende bereiken. Eén voor touwen met een diameter van 28 tot 47 mm voor krachten tot 300 kN en de tweede voor een diameter van 48 tot 92 mm voor krachten tot 400 kN.
Wanneer aangesloten op een SKG 01 Digitale Versterker, is de SK 01 bij uitstek geschikt voor het meten van de klemkracht op liften, skiliften en vergelijkbare toepassingen.
Nominale kracht: 300 kN en 400 kN (andere nominale kracht beschikbaar op aanvraag)
Nauwkeurigheidsklasse: 3%
Beschermingsklasse: IP 66
Automatisering met directe impact: de BARImètre®-automaat kan tot 4 referenties gelijktijdig meten (tot 4 kanalen). Laad uw machine, druk op START en de automaat doet de rest.
De Digimes Universel is een 5 kHz-draagstroombrug voor ohmse, inductieve of differentiële transformatoromvormers in volle of halve brugconfiguratie. De gevoeligheid kan door de gebruiker worden ingesteld tussen 2 mV/V en 100 mV/V, afhankelijk van zes meetbereiken.
Versterking en offset kunnen worden ingesteld met potentiometers om de kalibratie van de sensor mogelijk te maken.
Er is ook de Digimes Compact, die aan een sensor is gewijd.
Het CTS Cogging-test systeem van Magtrol is een zelfstandig testsysteem voor de regeling en meting van het vastloopmoment, het voedingsmoment en het wrijvingsmoment. Het testsysteem omvat een precisie aandrijfmotor, een TS-draaimomentsensor met een geïntegreerde 5.000-puls-encoder. CTS 100-102 hebben een ingebouwde veiligheidskoppeling om bij niet-gebruik een systeemoverbelasting door onjuist gebruik te voorkomen. De aandrijfmotor drijft de MUT (Motor Under Test) aan met een lage snelheid van 1 tot 10 min-1 (respectievelijk 8 min-1 voor CTS 103-104) en registreert daarbij zijn voedingsmoment, gerelateerd aan de hoekspositie. De draaimomentmeting dekt een bereik tot 1 N·m (afhankelijk van de gekozen draaimomentas) met een nauwkeurigheid van ± 0,1 mN∙m (voor TS 100 – 50 mN∙m en TS 101 – 100 mN∙m). Een uitvoerbare software stuurt het systeem en voert de meting en gegevensverzameling uit. ... meer info www.magtrol.com
Draaimomentmeting:<1mN∙m ... 1N∙m
Nominaal draaimomentbereik:50 / 100 / 200 / 500 / 1000mN∙m
Nauwkeurigheid:0,1% van het nominale draaimoment
Hoekdetectie:0,018° (5000 pulsen per omwenteling)
Bedrijfsdraaifrequentie:1 tot (8)10min−1
Bedrijfsrichting:Met de klok mee en tegen de klok in
Het koppel- en krachtmeetapparaat VARIOcouple® is een precisie-instrument dat wordt gebruikt in de horloge-industrie of in de microtechniek. Met dit instrument kunnen de in spanningsarme systemen gegenereerde zeer kleine krachten en momenten gekwantificeerd en geanalyseerd worden.
ACCESSOIRES:
- Universele Digimes
- Universele uurwerkhouder
- VARIOweight - Standaardgewichten
- CLApt1000 - Temperatuursensor
- Kipphevel (±90°)
- Antivibratietafel
Programmeerbare hogesnelheidscontroller voor krachtremmen - De snelle en programmeerbare DSP7000-controller voor krachtremmen van Magtrol maakt gebruik van de meest geavanceerde signaalverwerkingstechnologie en biedt daarmee ongekende mogelijkheden voor het testen van motoren. De DSP7000-controller, ontwikkeld voor gebruik met hysterese-, wervelstroom- en magnetische poederremmen en koppelmeetassen van Magtrol of aanvullende hulpsystemen, kan volledig worden bediend en aangestuurd via de IEEE-488- of RS-232-interface vanaf een pc. De DSP7000 is met een overdrachtssnelheid van 500 meetpunten per seconde uitstekend geschikt voor zowel veeleisend gebruik in testlaboratoria als in productie-installaties.
Gestabiliseerde enkel- of meerpunt testmethode: Met behulp van M-TEST software
De MBB-02 Miniatuur Kracht Sensor is ontworpen voor micro-metingen. Het wordt door veel high-end horlogefabrikanten gebruikt voor het meten van de wrijving in de beweging van mechanische horloges en wordt ook in verschillende medische toepassingen gebruikt.
De MBB-02 is volledig gemaakt van aluminium om lichtheid en stabiliteit van de meting te combineren. Het heeft een nominale capaciteit van 0,01 ... 5 N en maakt gebruik van halfgeleider rekstrookjes. Met een grotere rekfactor dan folie-types, stellen halfgeleider rekstrookjes de meting van zeer kleine rekken mogelijk. De sensor heeft een ingebouwde overbelastingsbeveiliging die tot 25 keer veiligheid biedt. Gewijd aan laboratoriumtoepassingen, is het geschikt voor een temperatuurbereik van +15 ... +25 °C. Het kan eenvoudig worden aangesloten op een pc of weergave-eenheid via een externe Wheatstone brugversterker. Een versie voor luchtvochtigheidscompensatie in bereiken van 30 ... 60 % RV is ook beschikbaar. ... plus d'info www.magtrol.com
Nominale capaciteit: 0.01N, 0.05N, 0.1N, 0.5N, 1N en 5N
Om te voldoen aan de groeiende en steeds complexere vraag naar visiesystemen, heeft CLA de oplossing CLAsight ontwikkeld. Dit is een set die bestaat uit hardware (frame, camera, optiek, verlichting en industriële computer) en een veelzijdige vision-softwaretoepassing voor positionering, esthetische of dimensionale inspectie, tijdmeting door directe uitlezing van wijzers, wijzerplaten en datums, evenals optische tekenherkenning (OCR). Met een ultramoderne grafische interface zal het het oog van uw robot zijn of de controller van uw onderdelen.
Toepassingsvoorbeelden:
- OCR-lezen
- Uitlezing van de wijzers van een uurwerk of horloge
- Esthetische inspectie
- Positionering van microtechnische onderdelen
Automatische station voor het opwinden van uurwerken door de oscillerende massa.
- Enkele belading en ontlading van de inzetstukken
- Vrij programmeerbaar
- Vrijstaand of geïntegreerd in een SMS®-lijn
- Multi-meetinstrumenten
- Opwinden van uurwerken en mechanische horloges
Hogesnelheidsmotor- en handstuktest met 400.000 min-1 en hoger. - De MSD Mega Speed Dynamometer is de nieuwste innovatie van Magtrol op het gebied van hogesnelheidsmotor- en systeemtests. Uitgedaagd door zijn talrijke klanten uit de tandheelkunde en chirurgie, gaat Magtrol grenzen verleggen die nog nooit eerder zijn bereikt.
Het remeffect is gebaseerd op wervelstromen die worden geïnduceerd op een aluminium schijf die direct op de as van het testobject is gemonteerd. Het koppel wordt wrijvingsvrij gemeten met een 20 mN·m reactiemomentsensor met een resolutie van 0,01 mN·m. Vanwege het thermische effect op de schijf is de Mega Speed Dynamometer niet geschikt voor langdurige tests, maar kan deze worden gebruikt voor het maken van een snelle curve of voor het uitvoeren van punt-naar-punt-tests. Een infraroodsensor bewaakt de temperatuur van de schijf en onderbreekt de test in geval van oververhitting.... meer informatie: www.magtrol.com
Toerental: ≥ 400000 min-1
Remvermogen: 20W (5min) / 40W (15s)
Nominale waarde: 20mN·m
Nauwkeurigheid: ±0,2%
Zeer laag traagheidsmoment: ~8x10-9 kg·m2
Optioneel: Motor- of handstukbevestiging
Optioneel: Luchtdruksensor(en)
Magtrol's Model 3411 Koppelingsdisplay is ontworpen voor gebruik met alle Magtrol TS, TM, TMHS, TMB en TF Koppelingssensoren. Dit gebruiksvriendelijke apparaat voedt de sensor en maakt gebruik van snelle verwerking om koppel, snelheid en mechanisch vermogen weer te geven. Het bevat een tarieffunctie om eventuele kleine restwaarden die door koppelingen of opgehangen lasten worden veroorzaakt, te compenseren. De 3411 kan ook worden gebruikt met elke koppelingssensor die 24 V DC-voeding (max. 500 mA) vereist met een ± 5 V DC koppelingsuitgang (max. ± 10 V DC) en open collector, TTL of CMOS-uitgang voor het snelheidsignaal.
Standaard navettes 48x48mm
- RFID-technologie
- Traceerbaarheid gegarandeerd door de OMS-routesoftware
- Voornamelijk gebruikt in de horloge- en microtechniek
- Traceerbaarheid van de productieflow
Voorbeelden:
- Montagelijn voor spiraalbalansen
- Montage- en controlelijn voor spoelen
- Flexibele transferlijn
- Dynamische montagelijn
- Standaard Navette (Shuttle) 80x80mm
- RFID-technologie
- Traceerbaarheid door de OMS®-routingsoftware
- Hoofdzakelijk gebruikt in de horloge-industrie en microtechniek
Voorbeelden:
- Montage lijn voor uurwerken
- Montage lijn voor inschakelingen
- Ergonomische werkstation
- Handmatige montagelijn
De koppelindicator type 3411 van Magtrol is speciaal ontwikkeld voor gebruik met TS-, TM-, TMHS-, TMB- en TF-koppeltransducers. Dit gebruiksvriendelijke apparaat dient ook voor de voeding van de transducers en toont de meetsignalen (koppel, snelheid, mechanisch vermogen) met behulp van een hogesnelheidsprocessor. De koppelindicator beschikt over een tariefunctie om eventuele restkoppels van koppelingen of opgehangen lasten te compenseren. De indicator type 3411 kan ook worden gebruikt met transducers die worden aangedreven met 24 V DC (max. 500 mA), een koppel-uitgangsspanning van ± 5 V DC (max. ± 10 V DC) leveren en een snelheiduitgang met open collector, TTL of CMOS hebben.
De draaimomentsensoren TSF-000 tot TSF-5 zijn bidirectioneel en inductief. Het meetsysteem bestaat uit een as die voor wrijvingsloze draaimomentmeting is gemonteerd op flexibele, dwarsgeveerde draaipunten. De draaimoment van de as, die evenredig is aan het te meten draaimoment, wordt gemeten met een inductieve draagfrequentiesensor. Deze kleine hoeksverandering (ongeveer 1° voor het meetbereik) zorgt voor een goede lineariteit en een praktisch verwaarloosbare hysterese.
De gemotoriseerde 4-kwadranten testbanken van Magtrol bieden een uitgebreide testflexibiliteit in vergelijking met een typische remtestbank. Door de mogelijkheid om de te testen motor (MUT) voor aanvang van een test op een synchrone snelheid te brengen, wordt de herhaalbaarheid verbeterd. Aangezien de motorwikkelingen voor de start van een hellingstest de omgevingstemperatuur hebben bereikt, is het vermogen consistenter. Klantspecifieke software is vereist om aan de specifieke eisen van elke individuele klanttoepassing te voldoen. Aangezien de koppeltransducers van de TM-serie van Magtrol tussen de motor van de vermogensrem en de MUT worden geplaatst, zijn we in staat om de wrijving en de luchtweerstand van de MUT te meten.
Magtrol op maat gemaakte motor testbanken (CMTS) zijn PC-gebaseerde, kant-en-klare systemen die op maat worden gemaakt om aan uw specifieke eisen voor motoren testen te voldoen. Door de integratie van Magtrol motor testbanken met voedingsapparatuur, aanpasbaar toebehoren, op maat gemaakte tafels en kasten, printers, enz., is het Magtrol Engineering-team in staat om PC-gebaseerde, kant-en-klare systemen en modulaire testbanken voor bijna elke motor testtoepassing aan te passen.
Automatische schroefstation voor uurwerken.
- Alle posities van het uurwerk kunnen worden bereikt door rotatie en overdracht.
- Compacte afmetingen.
- Automatische schroevendraaier.